Richtlijnen telefonische contacten en balie contacten
Het is van cruciaal belang om op een privacyverantwoorde manier om te gaan met klanten, zowel aan de telefoon als persoonlijk, om gevoelige informatie te beschermen, identiteitsfraude te voorkomen en vertrouwen op te bouwen. Dit draagt bij aan het naleven van wet- en regelgeving zoals de AVG, die bedrijven verplicht om zorgvuldig om te gaan met persoonlijke gegevens. Het correct identificeren van de beller of klant helpt om gegevensbescherming te waarborgen en juridische risico's te vermijden. Het is natuurlijk belangrijk om nooit gevoelige informatie vrij te geven voordat je zeker weet dat je met de juiste persoon spreekt.Voor een volledig overzicht van richtlijnen over hoe je omgaat met persoonlijke gegevens aan de balie en aan de telefoon kan je de bijlage gebruiken. Gebruik deze richtlijnen dan vooral naar medewerkers toe in jouw organisatie.
Heb je al een account? Klik hier om in te loggen
Wil je ook gebruik maken van onze Juridische dienstverlening? Klik dan hier voor meer informatie.
Verder lezen?
Om het volledige artikel te lezen dien je ingelogd te zijn bij de Juridische Kennisbank.Heb je al een account? Klik hier om in te loggen
Wil je ook gebruik maken van onze Juridische dienstverlening? Klik dan hier voor meer informatie.
Trefwoorden:
Veel gestelde vragen over awareness en bewustwording
Log in om de content te bekijken