Het belang van buurtbemiddeling bij overlastklachten
In een recente uitspraak van de rechtbank Zeeland-West-Brabant werd bevestigd dat buurtbemiddeling een essentieel onderdeel is van de aanpak van overlastklachten. In deze zaak werd Mooiland, geconfronteerd met overlastklachten van een huurder over een andere huurder van Mooiland. De overlastDe vermeende slachtoffers van de overlast stellen in deze procedure dat zij (en andere omwonenden) jarenlang overlast van van een andere huurder van Mooiland ervaren. De overlast bestaat onder meer uit geluidsoverlast, uitschelden, naroepen, bespugen, provoceren, bedreigen en bekogelen van voorbijgangers. Ook heeft de vermeende veroorzaker buiten zijn woning diverse camera’s geplaatst, waarmee de privacy van omwonenden wordt geschonden. Huurders stellen dat er sprake is van een gebrek als bedoeld in artikel 7:204 lid 2 BW. Omdat van de overlast steeds melding is gemaakt bij Mooiland, maar zij onvoldoende daartegen deed om het gebrek te verhelpen, schoot zij tekort in de nakoming van haar verbintenissen…
Heb je al een account? Klik hier om in te loggen
Wil je ook gebruik maken van onze Juridische dienstverlening? Klik dan hier voor meer informatie.
Verder lezen?
Om het volledige artikel te lezen dien je ingelogd te zijn bij de Juridische Kennisbank.Heb je al een account? Klik hier om in te loggen
Wil je ook gebruik maken van onze Juridische dienstverlening? Klik dan hier voor meer informatie.
Veel gestelde vragen over geluidsoverlast
Log in om de content te bekijken
Log in om de content te bekijken